W sklepach trwają zimowe wyprzedaże. Obniżki są znaczne, sięgną kilkudziesięciu procent. Ulegając gorączce tanich zakupów, staraj się pamiętać o kilku podstawowych zasadach.
O czym warto pamiętać podczas wyprzedaży?
- Nie możesz zwrócić do sklepu towaru tylko dlatego, że się rozmyśliłaś. Zgodnie z prawem sprzedawca może odmówić przyjęcia towaru bez wad i zwrócenia klientowi pieniędzy bądź też wymiany na inny. Dlatego przed zakupem upewnij się, czy sklep dopuszcza ewentualny zwrot.
- Zawsze bierz paragon. To podstawa ewentualnej reklamacji.
- Jeżeli kupiona na wyprzedaży rzecz ma wadę, masz prawo ją reklamować. Sprzedawca odpowiada za zgodność towaru z umową przez 2 lata od zakupu. Nie ma znaczenia, że zapłaciłaś za nią mniej. chyba że to właśnie ta wada była powodem obniżki ceny. Reklamację składasz u sprzedawcy na piśmie.
- Jeśli kupiłeś towar na wyprzedaży podczas wakacji za granicą, masz takie same prawa jak w polskim sklepie, czyli możesz reklamować wadliwy produkt. Jeżeli napotykacie na problemy, a rzecz nabyliście na terenie Unii, zwróćcie się o pomoc do Europejskiego Centrum Konsumenckiego tel. 22 55 60 118 (pon.pt., godz. 10-14).
- Masz prawo do pomocy. Jeżeli sklep odrzucił j reklamację. Możesz zwrócić się o bezpłatną pomoc w dochodzeniu swoich praw do powiatowego lub miejskiego rzecznika konsumentów, ewentualnie zadzwonić na infolinię konsumencką Federacji Konsumentów. nr 800 007 707 (pon.pt. w godz. 917).
zobacz: http://energiadirect.pl/aktualnosci/reklamacja-rachunku-za-prad-najpierw-zaplac